Na samym początku życia Xiaomi, charakterystyczne „Mi” miało całkiem spore znaczenie. Odróżnienie produktów jednego producenta od całej reszty rynku było kluczowym elementem strategii marketingowej. Teraz jednak, gdy przedsiębiorstwo potężnie się rozrosło, a niemal wszystkie produkty zawierają „Mi”, odróżnienie się nie jest potrzebne. Przedrostek zostanie zatem usunięty, by raz na zawsze uporządkować portfolio producenta.

Krótka historia Xiaomi

Na popularnym portalu aukcyjnym, gdzie nabyć można wiele produktów z Chin, marka Xiaomi była widoczna już od długiego czasu i nie jest tutaj mowa o smartfonach czy innego typu elektronice. Xiaomi podbiło Europę właśnie za sprawą urządzeń mobilnych, a także innej elektroniki użytkowej.

Początkowo smartfony Xiaomi dzielone były na dwie serie – Mi oraz Redmi. Te pierwsze kojarzone były z modelami wyższej półki, drugie natomiast – średniej oraz niższej. Po dużym sukcesie urządzeń mobilnych swojego autorstwa, Xiaomi postanowiło wyodrębnić markę Redmi, natomiast wszystkie inne produkty nazywać „Mi”. Tym samym mamy nie tylko najnowsze smartfony z serii Mi, ale również hulajnogi Mi Electric Scooter czy kamery sportowe Mi Action Camera.

Czy „Mi” ma nadal sens?

Z racji tego, że Xiaomi dosłownie do każdego produktu implementuje przedrostek „Mi”, taka operacja nie ma już większego sensu. Wprowadza ona tylko nieco zamętu, a także nie idzie w zgodzie z wszędobylskim minimalizmem.

Od trzeciego kwartału 2021 roku Xiaomi żegna się zatem z „Mi” i wchodzi na nową drogę, wolną od tego słowa. Jak mówi przedsiębiorstwo w oficjalnym oświadczeniu, taki zabieg ma ujednolicić globalną markę oraz zniwelować różnice w postrzeganiu produktów.

Jak wygląda przyszłość nazewnictwa produktów Xiaomi?

Nowe produkty będą teraz podzielone tylko na dwie grupy: Xiaomi oraz Redmi. Te pierwsze reprezentują „szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia”, jak mówi oświadczenie Xiaomi, drugie natomiast to „innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców.”

Sprawa wydaje się zatem niezwykle klarowna, a natłok produktów „Mi” wreszcie odejdzie w niepamięć. Pierwszą „ofiarą” zmian jest najnowszy smartfon Mix 4, który na każdym oficjalnym materiale przedstawiany jest jako Xiaomi Mix 4. Następną opaską sportową będzie natomiast Xiaomi Band 7, a do świata smartfonów zawite też Xiaomi 12.